Malk De Koijn – bundsolid rapopvisning

Det er på tide. Højskolesangbogen bør opdateres igen, og skulle man måle temperaturen på de flere tusinder feststemte publikummer foran Green Stage lørdag aften, kan man sagtens skabe fællesskabsfølelse med strofer som: »Der var engang en mand fra Peru, han faldt i søvn i sin Renault«.

For på scenen stod dansk raps fineste ordsmede, og de havde ikke tænkt sig at lade sig kue af det store setup. Alt på scenen skreg nostalgi. Fra det store hjemmehæklede bagtæppe med Malk De Koijn-print over Tue Tracks mixerpult, som var dresset op til en oldskool ghettoblaster, til Geolo G og Blæs Bukkis 80’er-inspirerede outfits. Hvad der på igen måder var tilbageskuende, gammeldags eller på nogen måde forældet var de tre garvede gutters evne til at levere rim og skabe en fest på den times tid, de havde til rådighed.

Med en stram setliste bestående af alle tiders tidligere klassikere og nyklassikere som ’Klap din hoddok’, ’Jan’s Break’, ’Pige, girl’ og ’Toback to the Fromtime’ var det svært ikke at føle sig forkælet. Samtlige rim blev leveret med millimeterpræcis præcision, når drengene fra Langestrand foldede hvert deres særegne flow ud, hvor specielt Geolo G virkelig excellerede live med sin rustne dommedagsrøst.

Og selvom der mest af alt var lagt op til kæmpe rapfest, var den mesterlige ’Kosmisk kaos’ et eftertænksomt afbræk, hvor de tre musketerer skiftevis rappede og så frøs i sørgmodige og fraværende positurer.

Slutteligt blev hænder, fadøl, overtøj og sågar krykker kastet i vejret for en tretrins festraket hvor ’Musclebundt’, ’Vi tager fuglen på dig og ’Weekend kriger’ lukkede en regulær magtdemonstration fra Danmarks bedste rapgruppe.

Koncert. Green Stage.